Bali: dag 15 - surfen

19 juli 2022 - Seminyak Beach, Indonesië

Vandaag staat er nog surfen in Kuta op de planning. Herbert en ik beslissen om hiervoor te passen. De golven zijn voor mij te wild. Ik durf het niet.
Jamin, Maren en Willem willen uiteraard wel graag. Jamin blijkt een natuurtalent. Willem staat ook heel snel op de plank. Maren heeft wat meer tijd nodig, maar surft dan ook tot op het strand. Heerlijk om te zien. Zij vonden het heerlijk om te doen.
Na het surfen gaan we naar La Plancha in Kuta. Een tapasbar op het strand. Vol met kleurrijke zitzakken, parasols en lichtjes. Zelden zo’n mooie setting gezien. We vleien ons neer op het strand, klaar voor de zonsondergang. Wat een pracht. Ik denk dat we zo’n mooie zonsondergang nooit meer gaan zien. Een prachtig einde aan een fantastische reis.
Bali was magisch. Prachtige natuur, prachtige mensen, prachtige cultuur. De natuurpracht op het eiland, als onder water, zag ik nog nergens zo mooi als hier. We ontmoette hier heel rustige, geduldige, gastvrije mensen. Hier heeft precies niemand last van ADHD of zijn er geen auties. Alles verloopt hier rustig en sereen. We gaan terug moeten wennen aan het drukke, veeleisende ‘Westen’. Met yoghurt en granola of boterhammen als ontbijt, zonder yoga en met veel te dure wellness.
Bye bye Bali. Nooit gedacht dat een rijstmaaltijd zo zou smaken in de ochtend 😄. We gaan de wierookstokjes en de geur van franchipani zo missen. Hopelijk zien we je weer.