Bali: Dag 1en 2 - Onderweg naar Sanur via Bangkok, Singapore en Denpasar

6 juli 2022 - Denpasar, Indonesië

Dinsdag voormiddag werden we opgehaald door onze taxi. We waren de straat nog niet uit of we konden al terugkeren. Herbert en Willem, allebei hun bril vergeten.
Drie uur vooraf op de luchthaven zijn, was helemaal geen luxe. Integendeel. We moesten zolang aanschuiven bij de check-in, dat we ons nog moesten haasten. Geen koffie bij de Starbucks dus. Uiteraard waren wij niet alleen die lang moesten aanschuiven. Gevolg, al een uur later opgestegen in Brussel. Gelukkig hebben we voldoende transittijd in Bangkok.
Mijn vliegangst is de hele tijd op de proef gesteld. Heel de vlucht behoorlijk wat turbulentie. Maar ik heb de vlucht doorstaan zonder temesta.
Aansluiting in Bangkok naar Singapore ging heel vlot. Leuk toestel van Scoop waar we onverwacht nog eten aangeboden kregen.
De luchthaven in Singapore is een belevenis op zich. Hopelijk kunnen we op de terugweg nog andere delen van de luchthaven bezoeken.
Ook de vlucht naar Denpasar vertrekt met een uur vertraging. Eindelijk had Maren haar plaatsje aan het raam deze vlucht. Haha, net op die plaats was er geen raam. Hilarisch.
Eindelijk, na meer dan een dag reizen zijn we in Bali. Onze chauffeurs staan ons geduldig op te wachten. Buiten worden we getrakteerd op een heerlijke temperatuur. Jammer dat het ondertussen donker is. De eerste echte indrukken zullen moeten wachten tot morgen.
Ons hotel/bungalow ligt er zeer netjes bij. Zeer attente, vriendelijke mensen. Ze verdienen een fooi.
We zetten onze vakantie in met een lekkere cocktail in een plaatselijke bar. Zodra ze horen dat we Nederlands spreken, zingt de live band een lied van André Hazes. Tja, Indonesië en Nederland zeker.

01052066-B0EF-40F5-9903-FA8A68175847C1AF7011-D6A2-4E66-8C64-91EC8DCA38F4B39CE7CB-B761-4E84-9F66-A58A1A0E3CA7838E5FD4-C608-487F-AD43-3F2830FF3E4E089169F0-6AF5-4322-80AC-403B1CC30057