Bali: dag 11 - Snorkelen bij Menjangan eiland

15 juli 2022 - Menjangan, Indonesië

Om 9 uur pikken ze ons op om te snorkelen. In het midden van de oceaan moeten we de boot uit en snorkelen we naar Menjangan eiland. Hier had ik niet op gerekend en vond het toch wat eng. Vorige keren was het gewoon snorkelen rond de boot. Maar het was prachtig! We zwemmen precies in de film van Nemo. Na een uurtje snorkelen kwamen we aan het eiland. Dat uur was zo voorbij. Op het eiland krijgen we een lekkere lunch die het hotel heeft meegegeven. Vanaf het eiland opnieuw het water in. Het water was beduidende woeliger. Maar ook nu weer prachtig.

We komen laat in de namiddag terug aan in ons hotel. Het was al een vermoeiende dag, dus luieren we nog wat aan het zwembad. We bestellen wat verse cocosnoten. Deze worden met het brommertje van ergens anders geleverd. Het personeel bedient ons echt op onze wenken, zoals ze dat noemen. Zelfs de stoel komen ze telkens weer helpen verstellen. Het went verrassend snel 😊

Onze gastvrouw stelt ons een adresje voor om 's avonds te eten. We vinden het allemaal goed. Ze regelt voor ons vervoer. Niet direct wat we verwacht hadden, maar we zijn allemaal enthousiast. Het is een pick-up. Met z'n allen de open laadbak in. Het zou in België allemaal niet kunnen. Zo zonde. Het was dolle pret.
Ons restaurant blijkt een luxe kampingplaats te zijn met karaoke faciliteiten. We kunnen eten in een soort van driehoekjes. Lekker en gezellig. Wie zien we daar ook verschijnen. Jawel. Onze gastvrouw. Ook hier helpt ze blijkbaar om ons te bedienen. Er is echt weinig volk. Corona heeft hard toegeslagen in de toeristische sector. We horen geregeld een brommertje aankomen met ingrediënten voor de door ons bestelde gerechten.
De karaoke laten we toch maar aan ons voorbij gaan. Gelukkig zijn er twee gesluierde dames die maar al te graag zingen. Ze doen het nog goed ook. Hopelijk zijn ze niet speciaal voor ons opgetrommeld. Het zou ons niet verbazen.
Na het eten blijkt dat onze chauffeur netjes op ons gewacht heeft. Dus terug met de pick-up naar het hotel.